✓ GRATIS Retour*

*Binnen 14 dagen na aankoop

✓ GRATIS Verzending*

*Voor bestellingen boven de 25 EUR in Benelux

Merken

Door onze nieuwe website samdamretail.be, is Samdam trots de beste bagage op de markt te distribueren, alle producten uit onze winkel zijn zorgvuldig geselecteerd om aan de hoogste eisen te voldoen wat betreft kwaliteit, ontwerp, prestatie en betrouwbaarheid.

 

Een van de meest vernieuwende bagagefabrikanten ter wereld, Samsonite heeft zichzelf opgewerkt tot leider in deze bedrijfstak door nieuwe materialen te introduceren, nieuwe ontwerpen te creëren en met revolutionaire oplossingen en concepten te komen.

 

Tegenwoordig biedt dit internationaal erkende merk een breed scala aan reisoplossingen, bedrijfs- en informele tassen, lederen producten, persoonlijke accessoires en zelfs een lijn voor kinderbagage, ontworpen in samenwerking met Disney. De ultra-moderne technologie, aandacht voor detail en goed vakmanschap zijn zichtbaar in al deze bagagecollecties en ze adviseren Samsonite’s producten aan  een ieder die op zoek is naar waar voor zijn geld.

 

Modern of klassiek, gemaakt van harde of zachte materialen, Samsonite’s tassen vallen op door hun ongelooflijke lichtheid, sterkte en duurzaamheid, verbeterde veiligheidsfuncties en stijlvolle detaillering die deze bagagestukken veranderen in geraffineerde reis-accessoires, geschikt voor zowel bedrijfs- als informele uitstapjes.

 

Opgericht in 1933, is American Tourister een andere pionier in deze bedrijfstak, en het eerste merk dat in 1965 een gegoten bagage ontwierp. Eveneens was het merk de eerste die haar reisbagage testte met stewardessen van de grote luchtvaartmaatschappijen.

 

Tegenwoordig ontwerpt American Tourister lichtgewicht en duurzame harde en zachte bagagestukken die opvallen door hun jeugdige en frisse design, prettige kleurencombinaties en goed gestructureerde compartimenten. Beter betaalbaar dan andere soortgelijke producten zijn de hoge kwaliteitstassen uitgerust met kenmerkende eigenschappen, ontworpen voor zorgeloze vrijetijdsuitstapjes.

 

Veelzijdig en praktisch, worden de reistassen van American Tourister nog steeds verbeterd bij elke nieuwe productielijn, om zo een van de meest betrouwbare bagagemerken ter wereld te creëren.

 

High Sierra, opgericht in 1978, staat  bekend om zijn jeugdige en trendy tassen. Of het nu gaat om sport, avontuurlijke, zakelijke of school doeleinden, u kunt steeds een tas vinden aangepast aan uw behoeften en smaak.

 

De door High Sierra gemaakte kwaliteitsvolle producten zijn veelzijdig en innovatief. Ze zijn uitgerust met functies welke de tassen comfortabel, veilig en duurzaam maken. De tassen geven u een extra cachet door hun verschillende stijlen, kunnen gebruikt worden voor diverse doeleinden zoals zakenreizen, kantoorgebruik, vrije tijd reizen, outdoor activiteiten, familie-uitjes, fitness of dagelijks gebruik en voegen een vleugje kleur en plezier toe aan je outfit.

 

De nieuwste collecties van High Sierra beschikken over een uitgebreid gamma aan artikelen: stadsrugzakken, trekkersrugzakken, sportieve tassen, hydratatie en frame-rugzakken voor outdoor activiteiten, kantoortassen op wielen, schoolartikelen en schoudertassen.

 

Samsonite Disney is een innovatieve collectie tassen voor kinderen, ontworpen in samenwerking met Disney. De magische karakters van Disney verfraaien de iconische bagagedragers van Samsonite. De prachtige en charmante reistassen en schoolartikelen doen de harten van zowel kinderen als ouders smelten.

 

Disney's meest geliefde personages - Mickey en Minnie Mouse, Disney Prinsessen, Pixar Cars, Disney vliegtuigen en de Marvel helden Spiderman en The Avengers - zijn allemaal verwerkt in de ergonomische en duurzame bagagedragers, hetgeen resulteert in eigentijdse producten voor kinderen. De aandacht voor detail hetgeen specifiek is voor alle Samsonite producten garandeert ouders dat ze hun kinderen naar school sturen met een veilige tas, terwijl de solide en lichtgewicht trolleys families toelaten in alle comfort te reizen zonder daarbij de persoonlijkheid en stijlvoorkeuren van hun kinderen te negeren.

 

Castelijn & Beerens werd in 1945 opgericht door twee ambachtslieden, Walter Castelijn en Marinus Beerens. In de beginjaren was de productie van dit merk gericht op handtassen, riemen, servetten en schooltassen, die werden vervaardigd uit hoogwaardig leer, met veel aandacht voor detail. De lederen restjes werden gebruikt voor het maken van portefeuilles en horlogebanden.

 

Naarmate de productie van het merk uitgebreid werd, werden andere kleine lederwaren zoals sleutel cases, portemonnees, agenda’s toegevoegd aan de productielijn, de Castelijn & Beerens tassen en accessoires zijn bekend om hun elegante ontwerp, zachte lijnen, stijlvolle kleuren en duurzaamheid. Vandaag produceert het bedrijf modieuze dames tassen en exclusieve zakelijke tassen, kwaliteit en uniek karakter blijven bepalende trekken van de Castelijn & Beerens lederen tassen.

 

Opgericht in 1952 door Monte Goldman, begon het lifestyle merk Eastpak zijn reis rond de wereld van de zakken als Eastern Canvas Products USA Inc. Het bedrijf produceerde in eerste instantie  zakken en verpakkingen voor het Amerikaanse leger, zijn eerste lijn van producten waren dus duffels, rugzakken en veiligheidsapparatuur 

 

In 1976 sloot Goldman's zoon Mark aan bij het bedrijf, en de richting veranderde toen drastisch. Een vrijdenkende pianist vers van de universiteit, Mark bracht een nieuwe visie op het bedrijf retail lijn, die werd omgezet in het consumentenmerk Eastpak. Opmerken van de populariteit van het leger kwestie zakken onder studenten, besloot hij de eerste lijn van rugzakken, duffels en schoudertassen lanceren voor de consumentenmarkt. 

 

De militair geïnspireerde lijn was meteen een succes en moedigde Goldman aan om te deze niche te blijven verkennen, en dit bloeide uit in een bedrijf. In 1981 kwam Norman Jacobs bij het bedrijf, en al snel werd Eastpak het merk bij uitstek aan de oostkust. In 1984 introduceerde het bedrijf de beroemde Levenslange garantie, en een jaar later begon met flashy prints en felle kleuren voor hun zakken, en zo was Eastpak het eerste merk dat de wilde stijl van de jaren '80 in hun consumenten lijn bracht.

 

Deze beweging markeerde de evolutie van het merk van outdoor en militaire zakken naar urban lifestyle en casual tassen. De Eastpak tassen stonden niet alleen bekend voor hun brutaler en meer originele stijl, maar ook voor provocerende reclamecampagnes in het midden van de jaren 1980. In 1986 stak Eastpak de Atlantische Oceaan over met de lancering van haar distributie-activiteiten in Frankrijk. Samen met Kostia Belkin, Mark Goldman en Norman Jacobs werd een bedrijf opgericht dat de deuren opende voor andere succesvolle Europese samenwerkingen.