Het vinden van de juiste balans tussen je werk en privéleven kan soms erg lastig zijn. Tegenwoordig zijn veel banen ontzettend tijdrovend en houd je niet veel vrije tijd over. Tijd is waardevoller dan ooit geworden. In reactie hierop is er een nieuwe reistrend opgedoken om te compenseren voor het toenemende aantal uren dat je hebt toegewijd aan werk. Deze trend heet bleisure.

Jonge vrouw met een hoed en rugzak die een laptop gebruikt terwijl ze op het strand ligt.Bleisure

Het woord ‘bleisure’ is een samenstelling van ‘business’ (zaken) en ‘leisure’ (vrije tijd), dat de verlenging van een zakenreis met een paar dagen impliceert om te genieten van de omgeving van de bestemming. Deze trend vindt zijn oorsprong 8 jaar geleden toen het concept van een bleisure trip meer begon voor te komen onder mensen uit het bedrijfsleven.

Tegenwoordig is het kiezen tussen reizen voor werk of ontspanning een probleem dat steeds minder voorkomt. Meer mensen dan ooit tevoren combineren de twee soorten reizen.

Volgens de Travel Weekly’s 2016 Consumer Trends is het percentage van vrijetijdsreizen die gecombineerd worden met werk gestegen naar 17%, terwijl het 14% was in 2015 en maar 11% in 2011.

Booking.com claimt dat in 2017 ongeveer 49% van de zakenreizen zijn geëvolueerd tot deze trend.

Om een beter begrip van het concept van bleisure te krijgen volgt hier een deel van onze infographic over de meest recente reistrends. Klik op de afbeelding om de complete infographic te bekijken voor nog meer interessante inzichten in de meest belovende reistrends van dit moment.

Infographic met interessante feiten over bleisure reizen

Redenen om op bleisure trips te gaan

Maar waarom zou je op een bleisure trip gaan? Nou, daar kan ik je wel een paar redenen voor geven:

  • De gemiddelde ticketprijzen van vluchten zijn gedaald over de laatste jaren waardoor reizen betaalbaarder is geworden. Mensen nemen nu zelfs een vriend of vriendin mee om na het afhandelen van de zaken samen te genieten van wat vakantiedagen.
  • Voor veel zakenreizen is de terugvlucht op een vrijdag gepland. Echter zijn vluchten op een vrijdag vaak duurder dan vluchten op een zaterdag of zondag. Vandaar dat het kostenbesparend voor jouw bedrijf kan zijn als je nog een dag of twee langer blijft. Het verlengen van je reis kan de ticketprijzen dus nog meer in vermindering brengen.
  • Reizen is in het algemeen populairder geworden en bleisure trips volgen deze trend ook. Met de dalende ticketprijzen en de constant verbeterende service van vluchten zal het aantal bleisure trips ook stabiel toenemen. Dit levert jou mogelijk weer meer kansen op om ook op een dergelijke reis te gaan.
  • De meeste top bestemmingen voor zakenreizen herbergen omgevingen die rijk aan cultuur zijn. Dit nodigt zakenreizigers uit om zichzelf te verrijken door te leren over deze plekken en om wat tijd te spenderen aan het ontdekken van alles wat de bestemming te bieden heeft.
  • Tijd wordt steeds waardevoller. Het samenbrengen van de twee werelden verzekert dus efficiënt gebruik van tijd. Bovendien verschuiven nieuwe zakelijke bestemmingen richting meer resort-achtige locaties, wat het voor jou makkelijker maakt om wat vakantiedagen te plannen na het bijwonen van zaken.
  • Bedrijven passen zich aan aan deze groeiende trend en geven werknemers de kans om op bleisure trips te gaan. Bovendien voorzien bedrijven internationale zakenreizigers van meer informatie over ontspanningsactiviteiten rondom de zakelijke bestemming.

Huidige demografie

Het aantal bleisure trips is toegenomen sinds de aanwezigheid van millennials in de beroepsbevolking is toegenomen. Zij lijken de drijvende demografische groep van deze mix van reismotieven te zijn.

Millennials willen zo vroeg mogelijk zo veel mogelijk doen en met hun beperkte financiële middelen lijken bleisure trips dé oplossing te zijn.

Daarnaast beginnen meer en meer millennials lange vakanties als ‘verloren tijd’ te zien. Op een bleisure trip gaan is dus een geweldig idee, aangezien het je toelaat om de balans tussen werk en ontspanning te vinden die jou gelukkig maakt.

Een andere grote groep mensen die momenteel op bleisure trips gaat, is de groep die bestaat uit mensen in de eind veertig en begin vijftig. Mensen uit deze leeftijdscategorie zijn professioneel gezien nog steeds erg actief, maar ze hebben ook de mogelijkheid om af en toe een stapje terug te doen en te genieten van wat vrije dagen.

Bleisure tassen

Een bleisure trip klinkt als een gezonde balans van het besteden van je tijd in het buitenland. Maar wat voor een soort tassen moet je inpakken als je voorbereid wilt zijn op dagen van zowel werk als ontspanning?

Je zal een tas mee willen nemen die geavanceerd en netjes, maar ook trendy en hip is. Het kan lastig zijn om zulke tassen te vinden, maar maak je geen zorgen. Ik heb een selectie van goed gebalanceerde tassen gemaakt specifiek voor dit soort reizen om je te inspireren.

Je kan op de afbeeldingen klikken voor meer informatie of ga op zoek naar de passende tas in onze webshop.

VROUWEN

Lipault Lady Plume laptop draagtas

Lipault Lady Plume laptop bailhandle 15.6 inch antraciet grijs
Kleur: antraciet grijs

 

Lipault Plume Elegance laptop rugzak

Lipault Plume Elegance laptop rugzak M cognac
Kleur: cognac

 

Lipault Plume Elegance ronde rugzak

Lipault Plume Elegance ronde rugzak S robijn rood
Kleur: robijn rood

 

Lipault Plume Elegance laptop draagtas

Lipault Plume Elegance laptop bailhandle zwart
Kleur: zwart

 

MANNEN

Tommy Hilfiger Light Nylon rugzak

Tommy Hilfiger Light Nylon rugzak Tommy marine
Kleur: Tommy marine

 

Samsonite GT Supreme draagtas

Samsonite GT Supreme draagtas 15.6 inch uitbreidbaar grijs/zwart
Kleur: grijs & zwart

 

Eastpak The One crossover tas

Eastpak The One crossover tas bruin leder
Kleur: bruin leder

 

Tommy Hilfiger Diagonal Mini crossover tas

Tommy Hilfiger Diagonal Mini crossover tas zwart
Kleur: zwart

Verwachtingen voor de toekomst

De evolutie van bleisure reizen was onvermijdelijk en moest de reisindustrie vroeg of laat raken. Het lijkt erop dat deze nieuwe reistrend alleen maar groter zal worden.

Meer en meer bedrijven zijn aan het globaliseren en reizen blijft betaalbaarder en haalbaarder worden in deze dynamische omgeving.

Wereldwijd zijn organisaties begonnen met het stimuleren van bleisure trips en het inzien van het wederzijdse voordeel van de nieuwe reistrend.

Hotels en andere accommodaties haken hier ook op in door inkomende zakenreizigers te voorzien van meer informatie over de lokale cultuur, omgeving en activiteiten.

Bereid je dus voor om jouw tassen in te pakken en jouw eigen bleisure trip te ervaren in deze constant veranderende wereld van reizen!

Jelmer van Zuijlen
Follow us

Jelmer van Zuijlen

Marketing Content Manager at Samdam
Passoniate content writer and online marketer who loves basketball and traveling.
Jelmer van Zuijlen
Follow us

Latest posts by Jelmer van Zuijlen (see all)